Paintballaddict – csak így, simán…

Az új “tartalék markerem”: Smart Parts Vibe

Posted in Csak úgy..., Tech by Tacepao on 2009/07/14

smart_parts_logo-01 Na szóval! Leleplezem az új markerem, ami egy Smart Parts Vibe.

Képeket egyenlőre nem csatolok, de néhány (nem saját) videót beszúrok a bejegyzés végén.

Ennyit az információs részről. Most akkor egy kicsit magyarázkodom: miért pont a Vibe.

Az elmúlt évben két markerrel rendelkeztem, egy Tippmann A5 és egy Spyder Sonix boldog tulajdonosa voltam. A spydert imádtam. Kicsi, könnyű és erős marker volt. Meglepően pontos és igénytelen. Bogyikat nem törte, szépen dolgozott. Két nagy hibája volt: sima mechanikus rendszerű volt és törékenynek bizonyultak a műanyag elemek rajta. Heves futások utáni becsapódásokat nemigen bírta. Kétszer kellett komolyabban javítanom, játék során szerzett sérülés miatt.

Aztán jött az A5, amit szépen feltuningoltam. Tágulási, e-grip, drop foward, 14″-es proto cső. Volt hozzá mamba, m4-stílusú cső és váll támasz. Szóval egész flancos woodsball marker volt… egy darabig. leugrott róla a cső, majd a válltámasz, került rá “sima” cső, drop és a mambát “kidobtam”… totál airball stílusú kinézete lett, de persze nem volt airball marker… Jó kis marker volt, de nem volt az én világom, na! Eladtam hát, és közben eladtam a Spydert is. Ott áltam marker nélkül és kerestem valami tournament stílusú markert… így jött az angyalka. Megtetszett, megvettem, és… és majdnem tökéletes. Egy két dolog nem az én szám íze szerinti rajta. Persze “lakva ismeri meg az ember a másikat”, tehát használat közben dől el, hogy fekszik e a marker, vagy sem. Szóval angyalka némi “tuningolásra” szorul, ami sajnos nem is olyan egyszerű. Öreg darab már, na. S ezért nem egyszerű alkatrészt, tuningot venni hozzá. Vagy ha lehet, akkor horror áron.

Szóval angyalka, most már, hogy van tartalék markerem, szétszerelhető tartósabban és a pénztálcám engedte ütemben felújítható, megszépíthető. Ez a tartalék marker vásárlásának az oka röviden. Most jöjjenek az okok, hogy ez miért egy új Vibe lett.

Először is, tudtam, hogy csak elektromos marker jöhet szóba. Viszont abból kevés az olcsó és jó marker is.  Woods stílus kizárva, használt tippmannok kizárva. Mi marad? Ion. Elég sok Iont hírdetnek manapság, és nem ismeretlen számomra a marker. Egy bajom van vele: darabokra kell szedni egy alapos tisztításhoz. Macerás.

Ez már kiindulásnak jó volt: Smart Parts, nem használt, új… mi legyen? SP1? Á, az túl woods marker, Eos? Annyit nem szánok egy tartalék markerra, na… Valami elektromos Spyder? és ha az is törékeny lesz, mint a régi? és ekkor megláttam a Vibe-ot. Képen, videón, utánaolvastam. 150 Dollár, elektropneumatikus, nagyonalap, de egész felhasználó barát. A cső rajta roppant gagyi, ez elsőre látszott, de mit akar az ember egy 150 dodós markeren? Full Freak szetet? Szóval Vibe. Ez kell nekem. Megszerzése nem volt mindennapi, ezzel nem is untatnák senkit. A lényeg, hogy már egy hete nálam van. Kipróbálni is sikerült. A hibákról először: megy co2-vel is, de anti-shipon palack nélkül rémálom. Levegővel viszont szépen muzsikál. A cső tényleg borzalom (8″). Közepes távolságtól már szanaszét szórja a bogyikat. Az elsütő billentyű természetesen nem olyan finom-precíz, mint az angyalé, de meg lehet szokni. Kinézete kimondottan ronda. Pucolni, takarítani viszont egy álom. Beállítása, működtetése nagyon felhasználóbarát… egyszerű. Tűzmódok nem bonyolultak: semi, 3 short, full auto. Maximális tűzgyorsaság 10 bps. Jól választottam, úgy érzem. Elleszünk mi egymással. Már szereztem egy freak készletet hozzá, kimondottan baráti áron, ami a hétvégén hozzám is kerül, úgy néz ki. Majd csinálok róla képet és videót is. Addig itt van néhány nem általam készített.

Vélemény, hozzászólás?

