Paintballaddict – csak így, simán…

A 2009-es év margójára – avagy egy paintball blogger egy éve.

Posted in Csak úgy... by Tacepao on 2009/12/20

Sajnálom a Spydert. Most tényleg. Komolyan. Jó kis marker volt. Az A5-ös Tippmannt már kevésbé. Valahogy sohasem sikerült megszeretnem. Ormótlan volt és esetlen, aminek következtében magamat is annak éreztem. Főleg ha mambáztam. Valamikor a múlt évben ilyenkor döntöttem el, hogy mindkettőt eladom. Akkor még nem tudtam, mit is kéne helyettük vennem, de azt tudtam, hogy mit nem: woods markert semmiképp. Amúgy nincs velük semmi bajom, csak hát nekem nem jöttek be, na. Nagyok és nehezek! Én meg ugye, nem vagyok se nagy, se nehéz, szóval egy nagy és nehéz marker, meg én nem nyújtunk valami harmonikus összképet.

Aztán ott volt még a ruha kérdése is. Ha már airball stílusú (“tournament style”) markert akarok venni, nem igazán kéne erőltetnem ezt a terepszínű gyakorlós történetet. Főleg mivel két év alatt két gatya szakadt, mállott szarrá rajtam. Régóta bozót-harcolok, de csak az utóbbi pár évben ment el végleg az eszem, na. Eleinte, ez csak az esés-kelés számát növelte, aztán a kamikaze stílus finomodott kissé, csak hát a göncök nem bírták az elmebeteg terhelést.

Ha vissza kell gondolnom, hogy hol és mikor jött el a „kamikaze hinni túlélésben” korszakom, akkor még valamikor 2008-ban egy pápai scenario jut eszembe. Épp a nagy, bunker feletti pályán szédelegtem, és egy partmosásba, ahol addigra már vagy tizenöt csapattársam totyorgott, egyszerre érkeztem a visszaállásomból Attilával, a Tactical Ops oszlopos tagjával. Attila ekkor sorsfordító mondatokat nyomott a totyorgók felé: – Hárman fogják a dombot srácok! Meg kell nyomni! Fásult voltam és üres fejű, mindaddig. De ez az idea. A számomra kamikaze roham, teljesen felvillanyozott. Végre nem lopózás, bujkálás, hanem tiszta kozákos roham! Csináljuk! Felspannoltunk mindenkit, akik körülöttünk álltak és „megtoltuk”! Istenem! Olyan csodás volt! Rohantam és közben üvöltöttem a maszkomba fröcsögő nyállal. Lőttem mint ökör, mindenhová, ahol csak ellent sejtettem. Felérve, a légszomjamat is elnyomta a gyönyör! Tiszta volt a „terep”. Sikerült! Na azóta kissé szeretek elme-betegeskedni. Mostanra már finomabban és visszafogottabban, de azért néha elkap még a gép. Elkalandoztam ám… Na szóval, a gatya! Kellet egy strapabíró. Addigra sokan mondták, hogy a tournament gatyák jól bírják a kiképzést, szóval erre felé keresgéltem. Közben a két marker elment. A Bulletsből pedig sikerült hozzájutnom egy használt Dye C5-ös gatyához, ami „koros darab” ugyan, de azóta is kiválóan teljesíti a dolgát. Oda nem adnám tíz új terepszínű gyakorlóért…

…gatyám már volt, markerem viszont nem. Néztem etek-et, néztem sok mindent, csak újat és drágát nem, mivel arra pénzem sajna nem volt, ma sincs. Ákos akkor már javában csinálta a régi Festéklövészt, amin jó ideje hirdette Angyalkáját, egy Angel 04 Fly-t. Felautóztam Pestre, megnéztem, kipróbáltam, szerelem volt első látásra. Megvettem és hazajöttem. Tavasszal két nagy scenariot ezzel a markerrel nyomtam végig. Szépen muzsikált, de egyre nehézkesebben. Aztán műszakilag gondjai akadtak, ilyen az ha használtan vesz az ember valamit. Megcsináltatni, megcsinálni olyan hosszadalmas és körülményes lett volna, hogy ideiglenesen félre raktam. Vettem „gyorsan” egy új Smart Parts Vibe-ot, ami úgy gondoltam ideiglenesen kielégíti az igényeimet. Vibe bevált, szeretem használom azóta is. Álmaim vannak komolyabb markerekről, de realistán esélyem mostanában nem lesz rá.

Bloggolás. Szóval, talán, egy úgynevezett „majdnem kocka” vagyok valamilyen szinten. Sokáig egy kis közösség tagjaként, a szabadidőm jelentős hányadát más irányban hasznosítottam. Amikor megszűnt, feloszlottunk, hatalmas üres szabadidőm keletkezett, amit természetesen a paintballra szerettem volna fordítani. De ehhez a megfelelő anyagi színvonallal máig nem rendelkezem. Ekkor már két beszámolóm is ott díszelgett a régi Festéklövészen. Mondhatni egyértelmű volt a megoldás. Bloggoljunk paintballt. Ákossal ekkor már terveztük a Festéklövész megújítását, de igazán még ő sem döntötte el, hogy mi legyen, meg én sem, így létrehoztam a PaintballAddict-ot, mint személyes blogomat.

Aztán megszültük a Festéklövész.info koncepcióját és elkészítettem az új oldalt, regisztráltam hozzá önálló domaint, kerítettem „normális” tárhelyet. Májusban már javában dolgoztam a háttérben, de a publikus indulás, a költözés csak júniusra valósult meg. És belekezdtünk. A Festéklövész.info olyan mint ha a gyerekem lenne. Na persze ez túlzás, de majdnem így van. Nincs nap (kivéve, amikor játszom), hogy ne foglalkoznék vele valamilyen szinten. Természetesen az addict sem szűnt meg számomra létezni. Sőt! A kettő kiválóan kiegészíti egymást. A lövész a „hivatalos” szócső, míg itt az addict-on nyugodtan és szabadabban nyilvánulhatok meg. Például a kerékbilincses sztori, vagy az új airball formáció, amiben benne vagyok, az EX is helyet kaphatott itt.

A Festéklövész.info szépen fejlődik. Felszerelésem sajnos nem ilyen ütemben, de hát az élet kompromisszumok sorozata. Játéktudásom pedig igen csak hullámzó. Az első airball versenyünkön például csapnivalóan játszottam. Ebben az évben rengeteg dolog történt, ami személyesen is érintett. Ezek a történések nagyon fontosak, de nem csak nekem, hanem az egész paintball közösségnek. A folyamatok, még ha döcögve is és „babalépésekkel” de elindultak, a szerintem jó irányba. A Szövetség, a kísérletek az összefogásra, a lelkes tenni akarók összefogása elindított egy folyamatot. Egy folyamatot, aminek a végén talán egy igazi közösség, egy a paintballért élő és rajongó társaság fog kialakulni.

Személy szerint rengeteget tanultam, fejlődtem ebben a közösségi közegben. Nem várhatom el persze mindenkitől, hogy hasonló nyitottsággal forduljon ezek felé az emberek és az általuk generált folyamatok felé, de remélem, hogy személyes példám is ösztönzően hat azokra akik egy közösség hasznos és aktív részeseivé akarnak válni.

Szép év volt a 2009-es és a 2010-es remélem hasonlóan szép és történésekkel teli lesz. A PaintballAddict és a Festéklövész.info itt lesz és igyekszem, igyekszünk majd beszámolni ezekről a történésekről.

Békés és szeretettel teli ünnepet és nagyon boldog, festékben gazdag új esztendőt kívánok minden kedves sport-társamnak!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

