Paintballaddict – csak így, simán…

Dangerous Power G3 – az új játékszerem

Posted in Tech by Tacepao on 2010/02/08

Na, a múltkori bíró tanfolyam második napján, amikor is mint megbízott “csíter” tevékenykedtem az EXWT két oszlopos tagjával, Zümivel és Kapóval (no meg még sokakkal másokkal), végre magamhoz ölelhettem és “élesben” is kipróbálhattam az új kincsemet és remélhetőleg az elkövetkezendő két-három évben hűséges társamat. Egy egész jól tuningolt Dangerous Power G3 markert.

A marker előző gazdája nem sajnálta az upgrade-eket és bizony tömött a kicsikébe jó párat. Először is, kapott egy új “agyat” azaz boardot, ami egy Seventh Element cucc. Ha nem is a legnépszerűbb board gyártó terméke, de a célnak tökéletesen megfelel. Manuálja átolvasgatása után, programozása könnyen elsajátítható és nagyon “user frendy”.

A boardhoz szorosan kötődik egy CP, azaz a Custom Product cég által megálmodott elsütő. Na ezt is egy igen kényelmes darab, habár a beállításával még tökölődöm jelenleg. Kicsit hosszú úton jár nekem, de volt akinek pont ez tetszett. Ízlések és pofonok, ugye…

A következő “finomság” egy megdöbbentően egyszerű és mégis nagyszerű TechT G3 Bolt. Ennek technikai adatai lenyűgözőek szerintem: Csupán 7,9 gramm és mindössze három ó-gyűrű található rajta. Hatására a rendszer megelégszik nagyon alacsony Dvell-lel (ki még nem derítettem, hogy most mennyin is áll) és alacsonyabb nyomással.

Ezen értékek tényleg roppant alacsonyak. Mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy vasárnap alig alig fogyott a palackból levegő, pedig megdolgoztattam a kicsikét alaposan! Ilyen gázgazdaságos és mégis konzisztens és stabil markerem még sohasem volt!

És a “tuningok” végére hagytam egy három darabos csőkészletet, ami színében ugyan nagyon megy a markerhez, de roppant nehéz és ezzel felborítja az amúgy rettentő kis tömegű marker (mindössze: 0.844 kilogram) egyensúlyát. Ez jelenleg kevésbé zavaró, mivel “hótalap” alumínium levegős palackal rendelkezem, ami kiegyensúlyozza az orrnehézséget, de ha végre valahára le fogom tudni cserélni egy sokkal könnyebb kevlár palackra, akkor cső cserét is kénytelen leszek végrehajtani, mivel úgy már maximálisan “orr nehéz” lesz a marker.

És ha már a hátrányoknál tartunk, igyekszem őszinte lenni. Még egy kicsit zavaró dolog, a markolat, azaz a grip. Mások is megjegyezték, hogy kicsit talán vaskosra sikeredett. Ezzel egyet kell, hogy értsek, de nem annyira problémás, hogy ne tudnám megszokni.

A marker karbantartása egyszerűen nevetségesen könnyű. A bolthoz kapott backcap szerszám nélkül, kézzel kitekerhető. A bolt ujjal könnyen kinyomható a cső felőli oldalról hátrafelé. Az ó-gyűrűk lezsírozása után a bolt a backcap-be visszahelyezve, egyszerre tolható be a testbe. A szemeket, már más markereken is megszokott, klasszikus csavarrögzítéses takarólemezek fedik. Eltávolításuk után a szem a szokásos módon takarítható. Regulátort még nem szedtem szét.

További tulajdonságok: a markolat gumi jó fogású, megfelelően “érdes” tapintású, szerintem izzadó tenyérben sem csúszik. Az ASA on/off rendszere egyszerűen briliáns! A palack betekerése után egy csuklópánton forgó lap hátracsappantásával lehet a gázt a rendszerbe juttatni, gáztalanítás pedig ugyanennek a kis karnak a “kinyitásával” elvégezhető. Az ASA menetszáma pont optimális mostani palackomhoz. Minden a regulátoron található fontosabb készség (nyomásmérő, töltőcsonk) megfelelő helyre kerül a palack betekerése után. A tárnyak pedig egyszerű és nagyszerű, szerszám nélküli szorítórendszere jól működik és megfelelően rögzíti a tár nyakát. Nagyon alacsony profilú, így még a hosszú leadagoló csővel rendelkező tárak is alacsony súlyponttal ülnek a markeren.

A marker ismét egy kompromisszum eredménye, de kijelenthetem, hogy az utóbbi évek legjobb választása volt számomra. Habár mint a magyar, mint a nemzetközi fórumokon vegyes a fogadtatása és a minősítése, mindent egybevetve, a fentebb felsorolt fejlesztésekkel kiküszöbölhető minden “gyermekbetegsége”. Akár versenyzésre (amatőr szinten), akár bozótharcra, scenariozásra ajánlom.

A bírók tréningjének napján több mint egy karton lőszert kilőttem vele, de lőszer törést nem tapasztaltam. Gázfogyasztása, mint fentebb is írtam, meglepően jó volt. Messze a leg-gáztakarékosabb markerem, amit valaha birtokoltam. Zárt rendszere miatt (spool valve) elég csendes, visszarúgása szinte nincs is. Nagy reményeket fűzök hozzá és remélem, hogy tényleg kiszolgálja amatőr igényeimet két-három évig.

Reklámok

3 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. Martin said, on 2010/02/08 at 21:16

    Hm…majd MPL-en megcsodálom az új kincsedet 😉

  2. lacusch69 said, on 2010/02/09 at 07:13

    Na, hogy így jöjjön be a lottó 5-ösöm! Amikor írtad, hogy nem túl ismert, de jó markered van (vagy valami ilyesmi), pont erre gondoltam!
    Én is szemeztem vele, de… engem is érint a gazdasági válság, meg “némi” adóváltozás (nem jó irányba…)
    Gratulálok az új szerzeményhez és sok sikert hozzá!

  3. tacepao said, on 2010/02/09 at 15:50

    @Martin! Úgy legyen! 😉 😀

    @lacusch69, hát igen. Észrevettem már, hogy sok mindenben egyfelé jár az agyunk. És ezek szerit a “való világ” szarságai is egyformán érintenek.
    Kösz a jókívánságokat! 🙂


Vélemény, hozzászólás?

